A fogyasztói társadalomban a november hónap eggyé vált a Black Friday nevű akcióval, és ez a hype minden évben láthatóan csak nő. Te kihasználod idén a Black Friday-t, vagy még döntöttél? Egyáltalán érdemes a te cégednek ezzel foglalkoznia?

Már nincs sok időd, de még nem késő összerakni a kampányodat. 🙂 Ebben a cikkben összegyűjtök néhány stratégiát és tippet, amelyek segíthetnek a Black Friday marketingedben.

Az első és legfontosabb kérdés…

Egyáltalán érdemes Black Friday kampányt csinálnod?

Érdemes áttekintened a kínálatodat és felmérni, hogy melyek azok a termékek vagy szolgáltatások, amelyek árát jelentősen (30-70%) le tudod csökkenteni az őrület idejére. Persze mindezt úgy, hogy még mindig kijöjjön a matek – a hirdetési költséggel együtt. Ha nincs ilyen terméked, akkor érdemes megvizsgálnod , hogy milyen extrát tudsz kínálni.

Felejtsd el a kamu eredeti árakat

Vannak vevők, akik egyből kiszagolják az eltúlzott eredeti árakat, másrészt ez törvénybe is ütközik. Arra is figyelned kell, hogy az úgynevezett “akár állításokat” csak olyan termékekkel hirdetheted, amelyek tipikus terméknek minősülnek az adott üzletben – nem lehet az az üzeneted, hogy akár 70 százalék kedvezményt adsz a kávéfőzőkre, ha egyébként a kávéfőzők nem teszik ki a termékkészleted 10 százalékát.

Bírja a technika is

Képzeld el azt, hogy épp Black Friday van. Alaposan megtervezted a kampányod, minden ajánlat és akció a helyén van. A hirdetések futnak, a látogatók jönnek, majd egyszer csak összeomlik a szervered, mert egyszerűen nem bírja a sok látogatót. Nincs annál rosszabb, mint amikor vásárolni akarnak tőled, de nem tudnak.

Beszélj a tárhely szolgáltatóddal, kérdezd meg mekkora terhelést bír el a szerver jelenlegi kapacitása. Ezt hasonlítsd össze a múlt évi statisztikával. Ha először csinálsz Black Friday kampányt, ne bízd a véletlenre, legyen extra kakaó a szerver alatt.

A szerver csak egy dolog, az is nagyon fontos, hogy az oldalad technikai szempontból is rendben legyen. Ehhez futtass le a weboldaladon egy weblap betöltési sebességtesztet a GTmetrix segítségével, ezen kívül pedig egy technikai SEO elemzést is végezz el. Az eredmények tükrében egyeztess a fejlesztőddel, ügynökségeddel, majd optimalizáljátok ennek megfelelően a weboldalt.

A Black Friday napján az idő kritikusan fontos tényező. Ha nem tölt be gyorsan az oldalad, akkor a látogatók azonnal mennek a következő oldalra. Néhány másodpercen akár százezer forintod is múlhat. (Gondolj csak a 2014-es Extreme Digital összeomlásra)

Ne másolj, lopj!

Nézz körbe, milyen kampányok mentek iszonyat nagyot az elmúlt években és ne légy rest átvenni ötleteket, akár egy az egyben. Meríts ötletet a hazai és külföldi kampányokból (sajnos hazai elemzést nem találtam).

Ne csak a saját iparágadban nézz szét, bátran vegyél át módszereket más piacok sikeres kampányaiból is. Nagyobb eséllyel indulsz, ha valaki már tesztelte előtted a stratégiát.

Egyedi Black Friday landing oldal

Hozd létre a saját, dedikált Black Friday landing oldalad, ahol az akcióidról és a fekete pénteki szabályzatról tájékoztatod az érdeklődőket. Itt konkrét termékakciókat is megjeleníthetsz.

Ha hirdetsz Google Ads-ben, akkor érdemes külön “Black Friday” kampányt is létrehoznod. A kulcsszavaknál használd a módosított általános egyezést és irányítsd őket a landing oldaladra. Az eredeti kampányban pedig zárd ki a “black friday” kulcsszót.

Ne felejtsd el: csak olyat ígérj, amit be is tudsz tartani (lásd fentebb).

Ne aludj, időben reagálj

A Black Friday napján minden vásárló a nagy kedvezmények mámorában ég, így ezzel arányosan több kérdés is felmerül az akciók és a termékek kapcsán is. Ha az érdeklődőd nem kap rögtön választ, máshol keresgél tovább, hiszen nem akar lemaradni az extra kedvezményekről.

Amit lehet, azt tudasd már a vásárlási folyamatban. Meddig él az ajánlat, mikor kapja meg a terméket, hogyan fizethet? Ha ezek rendben vannak, még akkor sem lehetsz teljesen nyugodt, hiszen jöhetnek más kérdések is. Légy résen és ezeken a napokon fokozott figyelemmel ügyelj az ügyfélszolgálattól jövő azonnali válaszokra.

Ha eddig csak az emailt, a telefont és a Facebook chatet használtad erre a célra, érdemes beépítened egy chatbotot is a weboldaladba, amelynek válaszait akár automatizálni is lehet.

Ha saját chatbotot szeretnél, keress meg és segítek installálni, beállítani. 🙂

Sürgesd meg a vásárlást

Habár régimódi marketingpszichológiai eszköz a visszaszámláló sáv, még mindig remekül működik. Szinte minden rendezvény, koncert, tréning rendelkezik extra kedvezményt kínáló, úgynevezett early bird jeggyel, amellyel a korai vásárlókat jutalmazzák. Ennek pszichológiája a következő:

Jobban motivál minket egy dolognak az elvesztésétől való félelem, mint egy dolog megszerzésének a reménye.

Ha a kampányodban kiteszed a termékek mellé, hogy, az akció már csak X ideig él ezen az áron, rögtön bevésődik az agyába, hogy nem szabad sokáig agyalnia, így ha tényleg kell neki a cucc, most kell lecsapnia rá. Használd ki a szűkösség elvét!

Ajándék kupon

A legjobb az lenne, ha az új vásárlóid nem csak a Black Friday idején vásárolnának, igaz? Vásárlásuk mellé adj kupont és iratkoztasd fel őket a hírlevél listádra, hogy a későbbiekben is tudj velük kommunikálni.

Csinálj Happy Hourt

A Black Friday önmagában csak akció. Legyél több. A kora esti órákban, amikor nagy forgalom van az oldaladon, iktass be egy extra kedvezményes órát, ún. Flash Sale-t vagy Happy Hourt. Fontos, hogy ezt előre NE hirdesd meg, mert akkor egész nap erre fognak várni.

Ebben az órában egyes termékeken ne akarj nyerészkedni, add önköltségen, ezzel is növelve a kosárértéket – így még többet vásárolhat nálad.

Ez miért lesz mégis jó, ha nem keletkezett belőle közvetlen profitod? A vásárlóid adatai megvannak, így a Black Friday után tudsz nekik emailt küldeni és eléred őket remarketing kampányok formájában is.

Remélem sikerült néhány hasznos Black Friday tippet adnom számodra. Ha kihasználod a Black Fridayt, érdemes kidolgoznod egy stratégiát a Cyber Monday-re is, hogy még inkább maximalizáld a lehetőségeid.

Ui: ha úgy döntöttél, hogy indítasz Black Friday kampányt, még maximum 3 cég kampányának lebonyolításában rendelkezésre tudok állni. Keress meg itt és beszéljünk róla.

Sok sikert és eredményes fekete pénteket mindenkinek! 🙂