Inbound Marketing

A lehető legátfogóbb segítséget biztosítja a vállalkozásodnak.

Inbound Marketing

A lehető legátfogóbb segítséget biztosítja a vállalkozásodnak

Az inbound marketing azok közzé az új generációs marketing eszközök közé tartozik, amellyel minden vállalkozásnak illő megismerkedni, és erősen ajánlott használni is.

Most még jelentős előnyre tehetsz szert a konkurenseiddel szemben, hiszen a legtöbben még nem alkalmazzák. Ez lesz a marketinged kulcsa.

De mit is jelent az inbound marketing kifejezés?

Ez egy rendkívül hatékony online marketing szemlélet, amellyel lézerpontosan megcélozhatod az érdeklődőidet és magadhoz csábíthatod őket. Mindezt akkor, amikor nekik éppen erre szükségük van.

A fő cél az, hogy az érdeklődőid maguktól találjanak a cégedre, termékedre vagy szolgáltatásodra, nem erőszakos reklámüzeneteken keresztül.

Az inbound marketing eszközei

Első számú elemei többek között a tartalommarketing, a blog, a közösségi média, a keresőoptimalizálás, a közösségépítés, az email marketing, a videómarketing, a különböző információs segédletek, a PR és a márkaépítés.

Az inbound marketingben kizárólag online eszközöket használunk, ezért mérhető szinte minden része.

Most valószínűleg ezt kérdezed: oké, de az én vállalkozásomnál működhet?

Igen, a legtöbb vállalkozás esetén működhet, persze ehhez szükséges egy alapos konzultáció és ki kell dolgoznunk egy stratégiát. Tőlem személyre szabott stratégiát kapsz és csak olyan eszközöket használunk fel, amelyek a cégeddel és a célközönségeddel relevánsak.

Egy gyors példa: ha a te célközönséged az idősek, ők a Facebookon tevékenykednek, így könnyebben elérjük őket a Facebookon és a Google-ből, mint az Instagramon. Ebben az esetben a marketinged így lesz eredményes és költséghatékony.

Azt viszont nem szabad elvárnod az inbound marketing módszereit alkalmazva, hogy a stratégia elindítása után 1-2 hónapon belül óriási eredmények születnek majd. Előfordulhatnak csodák, de az inbound lényege a hosszútávú, tartós eredmény, amit folyamatos tartalomgyártással, keresőoptimalizálással és linkstratégiával tartunk fent.

Akkor nem elég a fizetett hirdetés?

Képzeld el, hogy csak a Facebookon és az AdWordsben adsz fel hirdetéseket. Ezek az eszközök csak addig hoznak forgalmat, amíg tolod bele a pénzt. Amint kikapcsolod a hirdetéseket, drasztikusan lecsökken a látogatók száma és visszaesnek a vásárlások.

Ezzel nincs baj egy kampány esetén, de kizárólag a fizetős hirdetésekre alapozva tartós eredményt ritkán lehet elérni.

Az inbound szemlélet teljesen szembemegy a hagyományos marketing eszközökkel (TV, rádió, óriásplakát).

Ezek nem feltétlenül hatástalanok, viszont az inbound szemlélet kereteiben belül mi összemixeljük a rövidtávú és a hosszútávú online marketing eszközöket és stratégiákat, majd a felhasználó számára olyan értékes, informatív tartalmakat készítünk, amelyek folyamatosan, több éven keresztül hozzák a hasznot a bizniszednek.

A rövidtávú eszközök esetünkben lehetnek a Facebook és az Instagram hirdetések. Ezek hamar, szinte azonnal eredmény hoznak, viszont csak addig, amíg fizetsz a hirdetések után.

Egy hosszútávú eszköz – pl. egy cikk – nem azonnal hoz eredményt (ez alól kivétel a közösségi média megosztás), hanem csak néhány hónap után jelenik meg a Google lista elején, de ezentúl folyamatosan hozza neked az ingyenes forgalmat.

Az inbound marketing lépései

0. LÉPÉS

HATÉKONY WEBOLDAL

A marketinged alfája és omegája a honlapod. Itt lesz megtalálható minden információ és a tartalom, amely értéket ad a vásárlódnak. Szép, jól funkcionáló oldal és a célzott üzenetek a célcsoportodnak.

1. LÉPÉS

NAGY FORGALOM AZ OLDALRA

Az inbound szemlélet alapja, hogy megfelelően minősített érdeklődőket hozunk az oldaladra. A megfelelően minősített látogatók azok, akik teljesen megfelelnek a vásárlói leírásnak, a célközönségednek. A látogatókból idővel érdeklődő, később vásárló válhat. Ezt úgy érjük el, hogy releváns és minőségi tartalmakat készítünk, amelyeket terjesztünk, így pontosan akkor kapnak információt tőled, amikor szükségük van rá.

2. LÉPÉS

LÁTOGATÓBÓL LEAD GENERÁLÁS

Okééé, jönnek a látogatók! A második lépés, hogy kapcsolatban maradjatok, azaz kövessen be, iratkozzon fel, beszélgessetek. Mindegy, csak a jövőben közvetlenül meg tudd szólítani. Ha sikerült ezt elérned, akkor már könnyen tudsz célzottabb üzeneteket is küldeni felé.

3. LÉPÉS

LEADEKBŐL VÁSÁRLÓK

Már a célegyenesben vagy! Okosan felépítettük a rendszert. Elláttuk a potenciális célközönséged minőségi tartalommal, visszajáróvá váltak. Sikerült magadhoz csábítani őket, így a következő lépés, hogy vásárlóvá konvertáljuk őket. Ez iparágtól függően más-más lépésekből áll, de a két legfontosabb dolog: válaszolj a fellépő kérdésekre és küldd ki az ideális ajánlatodat.

4. LÉPÉS

FOLYAMATOS MÉRÉS & OPTIMALIZÁLÁS

Visszanézzük azt, hogy milyen folyamatokon mentek keresztül a látogatók, amíg eljutottak a feliratkozásig és a vásárlásig. Megvizsgáljuk hol torpantak meg és mi lehet az oka annak, hogy nem vásároltak, majd ezeket a folyamatokat folyamatosan javítjuk és optimalizáljuk.

Gyakran Ismételt Kérdések

Összegyűjtöttem számodra néhány kérdést, amelyek talán benned is megfogalmazódtak az inbound marketing kapcsán.

Az én cégem is ki tudja használni az inbound marketing stratégiát?

Ige. Illetve, nagy esély van rá. A kis- és középvállalkozások profitálhatnak belőle a legtöbbet.

Hosszútávú növekedés, limitált költségkeret? YES, ez neked való!

Remekül alkalmazható olyan vállalkozásokban, akik olyan termékeket vagy szolgáltatásokat kínálnak, amelyek valamilyen problémát oldanak meg, hiszen erről informálni kell az embereket.

Abban az esetben is kiváló lehet, ha a terméked nagyon komplex és “nehéz” eladni, tehát a döntési folyamat a vásárlás előtt hosszú, gondolkodást igényel. Ebből óriási előnyt tudunk kovácsolni az inbounddal, hiszen az elkészített és felhalmozott tartalmak sokszor csak hónapok vagy lehet, hogy csak évek után kezdenek el vásárlásokat hozni, de akkor tömegével.

Tehát gyártani kell a tartalmat. Minél több minőségi tartalmad van, annál jobban megtalálható leszel és annál több érdeklődőd lesz.

Mi alapján határozzuk majd meg, hogy mely eszközeit használjuk fel az inbound marketingnek?

Megállapodásunk után tartunk egy meetinget, amely során tüzetesen átvizsgáljuk, átbeszéljük a vállalkozásod és a céljaid. Itt megtervezzük a következő hónapok stratégiáját.

Érdemes legalább 3 hónapos ciklusokban gondolkodnunk, így tudunk majd célzottan és hatékonyan együttműködni. A legoptimálisabb, ha az első 6 hónapot alaposan, előre megtervezzük. Napi kontaktban leszünk, viszont 3 havonta részletesen kielemezzük az addigi eredményeket és megtervezzük a következő periódus részleteit.

Vállalod a Facebook és AdWords hirdetéseim kezelését?

Igen, sőt, ajánlott is fizetett hirdetéseket futtatni! 🙂

Az inbound szemlélet alapja, hogy tartalmat gyártsunk. Ezeket pedig hirdetésekkel piszkosul fel lehet pörgetni. Amíg nem vagy elöl a keresőben és nincs nagyszámú követőtáborod, addig a PPC hirdetések nagyon megtolják a vállalkozásod!

Hogy neked mire is van szükséged pontosan, azt úgyis át fogjuk beszélni az első meetingen.

Lesz egyéb költségem a havi munkadíjadon kívül?

Igen, plusz költséget jelenthetnek a fizetett hirdetéseid, illetve ha használni fogunk (ajánlott) egyéb külső szoftvert, pl. marketing automatizációs szoftvert. Ez lehet a Mailchimp vagy az Active Campaign. Mindkét szoftver esetén a havidíj változik attól függően, hogy éppen mekkora az e-mail listád.

Milyen rendszerekkel dolgozol?

Kizárólag WordPress alapú weboldalakkal dolgozom, webshopok esetén pedig a WooCommerce rendszert preferálom. Tapasztalataim alapján az egyedi fejlesztésű honlapokkal (a programozók terheltsége okán) rettentő hosszadalmas és körülményes mindenfajta módosítás, változtatás, kérés vagy fejlesztés. A WP-vel ez jóval egyszerűbb.

Az általam használt automatizációs szoftverek közül nálam a Mailchimp és az ActiveCampaign a favorit, nevetséges áron kínálnak profi eszközöket.

Ezeket megfelelően beállítom Neked és szívesen megtanítom a használatát is, pont úgy, mint a WordPressét.

Weboldalt is csinálsz?

Abszolút igen! Az egyetlen feltétel, hogy Te is WordPress weboldalban gondolkodj. Ha még nincs WP oldalad – de váltani szeretnél – vagy a WP oldalad átalakításra szorul, akkor örömmel segítek.

Én nem programozói és fejlesztői, hanem marketinges szemlélettel építem fel a honlapodat, így az eladásra koncentrálok, hiszen Neked a bevétel a cél és a hatékonyság. Ezek alapján határozom meg – veled közösen – a színeket, a szövegeket, a menüt és a gombok elhelyezkedését is.  A többi már technika, az az én dolgom.

Ha marketing szemlélettel elkészített weboldalt szeretnél, kérj árajánlatot!

Mennyire kell benne lennem a folymatban?

Mivel elfoglalt vállalkozó vagy, nem akarom rabolni az idődet, ezért csak néhány apróságban számítok majd a segítségedre:

– legyártott tartalmak ellenőrzése
– stratégiai megbeszéléseken való részvétel
– marketingterv és riportok átfutása

Igyekszem levenni a terheket a válladról, amennyire csak lehet. Természetesen napi kontaktban leszünk, és szólok, ha valamire szükségem van.

Nem találom a 100% garancia plecsnit!

Igen, mert ilyet nem tudok vállalni. Érthető okokból nem tudok garanciát vállalni arra, hogy X idő alatt, Y vevőt szerzek neked és Z bevételed lesz, hiszen ez rengeteg dolog függvénye. Arra nem tudok garanciát vállalni, amire nincs befolyásom.

Arra természetesen vállalok garanciát, hogy az általam elvállalt feladatokat időben, kiváló minőségben, precízen elvégzem.

Le tudjuk tesztelni egy hónapig?

Sajnálom, nem. A minimális szerződési idő jelenleg 3 hónap.

Az inbound folyamatok kiépítéséhez idő kell. Minimum egy évben érdemes gondolkodnod, viszont ha 3 hónap után nem szeretnéd folytatni a közös projektet, lezárhatjuk az együttműködést.

Ki vagyok én?

Hello, Huszár Richárd vagyok,

szabadúszó online marketinges és kreatív szakember.

Miért gondolom, hogy tudok Neked segíteni?

• a legkülönbözőbb piacokon tevékenykedő cégekkel dolgozom együtt
• több ezer marketingszöveget és hirdetésszöveget írtam meg
• a Glamour magazinban több reklámszövegem is megjelent
• több száz sikeres online kampányt végigvittem
• megszámlálhatatlan marketing hírlevelet kiküldtem
• tengernyi grafikát kreáltam, amelyekkel szinte biztos, hogy Te is találkoztál már
• több tucat landing page-et raktam össze és szövegeztem meg
• az ügyfeleim megbíznak az ötleteimben és adnak a szavamra

 

Ötletelni sokan tudnak, én megvalósítok.

Beszéljünk a saját inbound stratégiádról!